Respectul – Bunul Simt

12 01 2009

In ultimele zile am auzit foarte multe despre respect si bun simt in blogosfera. Asa ca m-am decis sa abordez si eu aceasta chestiune.
In primul rand ce este mai exact respectul? Daca aruncam o privire in dex vom afla ca este o atitudine sau sentiment de stima, de consideratie sau de pretuire deosebita fata de cineva sau de ceva. Respectul se castiga prin fapte, vorbe si atitudine.
Mai presus de respect se afla bunul simt, care integreaza si respectul in definitia lui. Bunul simt este o măsură a bunei cresteri, a bunei cuviinte, a respectului pentru cei din jur. Fiind ceva legat de buna crestere putem zice ca il ai sau nu. Acest lucru depinde de educatia primita in familie si este o mostenire de la cei care te-au conceput. Bunul simt consta in niste norme in conformitate cu care actionezi, acestea depind de “background’ul” social din care provii.
Nu stiu parerea altora dar tind sa cred ca bunul simt nu este ceva care poate fi adunat in timp. Daca nu il obtii in copilarie cel mai probabil nu il vei mai obtine.
Observam ca in Romania este o mare criza a bunului simt care nu va lua sfarsit prea curand. Nu cred ca mai este nevoie sa dau un exemplu. Scoate capul pe fereastra si probabil ca vei lua la cunostiinta.

Acțiuni

informatie

4 raspunsuri

12 01 2009
Doar Adi

Hmmm de bunul simt ducem lipsa? :) stai linistit frate, doar e criza economica nu? :))
Acum vorbind serios chair ducem lipsa de bunul simt, iar un exemplu mai precis sunt prietenii, care desi sunt prietenii tai, acestia uneori mai dau semne de lipsa de bun simt … :(

13 01 2009
alex

Unii duc lipsa si de bun simt si de respect. Exemple gasim peste tot.

13 01 2009
dy

hihihi mi’ai copiat argumentul :P

oricum , dupa postul meu am cam ajuns la concluzia ca tinerii din ziua de azi nu respecta si asta nu din motive solide , ci pur si simplu ca le’a venit lor sa isi ia lumea in cap :)

desi nu sunt mult mai mare cred ca eu am fost educata altfel .. poate si din cauza ca am crescut cu bunica la tara o perioada , in fine ..

13 01 2009
Lucian

Hei nu e adev …. :P

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

