Call Of Duty 4: Modern Warfare (review)

16 01 2009

Istoric

Desi a durat ceva timp in 2007 niste tipi mai isteti au realizat ca toate FPS’urile cu al doilea razboi modial sau futuristice erau deja intoarse pe toate partile. Cum vedem atatea la televizor despre terorism si razboaiele purtate in Afganistan si Irak poate ca era in sfarsit timpul pentru un joc care sa aiba actiunea intr-un timp contemporan noua. Si cum spuneam niste baieti mai isteti au creat o poveste fictionala dar complet plauzibila ( mai pe scurt rusii si arabii se iau la bataie cu americanii si englezii) dand nastere la un fenomen pe 4 Noiembrie 2007, Call of Duty 4: Modern Warfare.

Calitate

Orice jucator experimentat in ale FPS’urilor va reusii sa termine campania „single-player” in 4-5 ore. Chiar daca campania „single-player” este scurta aceasta compenseaza printr-o calitate ce a revolutionat industria de profil. Modern Warfare beneficiaza de un feeling exceptional obtinut prin combinarea de efecte grafice si sonore uimitoare. Pot sa spun cu mana pe inima ca prima data cam am vazut jocul am ramas fara cuvinte, nu mai vazusem asa ceva pana atunci, era o experienta noua. Un joc complet, echilibrat si exceptional calitativ.

Multiplayer Legendar

Cand vorbim de multiplayer pretul acestui joc devine 0. Daca te apuci sa joci in modul multiplayer nu vei mai lasa jocul prea curand. Vei deveni dependent, dependenta fiind la fel ca la jocurile de tip MMORPG ( ex: WoW) si poate care mai intensa. Cand vorbim de multiplayer putem spune ca acest joc poate inlocuii cu succes de acum batranul si obositul Counter-Strike (eu am renuntat la CS cand am dat de COD4). Deja putem observa o priza excelenta la public devenind cel mai vandut joc, pana la data de 3 Iunie 2008 avand deja 10milioane de unitati vandute. Cu o frenezie de neimaginat serverele de Call Of Duty 4 sunt pline si jucatorii traiesc adevarate razboaie virtuale. Razboaie pe buna dreptate, unele servere depasind o capacitate de 50 de persoane iar vacarmul razboiului este prezent.
Jocul vine cu un sistem bazat pe grade militare si reward’uri. Ni s-au oferit un numar serios de reward-uri pentru timpul de joc. Jocul vine cu cinci clase predefinite si cu inca 5 clase custom care pot fi personalizate dupa bunul plac Acum, motivul pentru care va puteti crea aceste clase custom este determinat de multitudinea de reward-uri pe care le puteti obtine pe masura ce avansati în grad. Aceste reward-uri sunt impartite în arme si perk-uri. Perk-urile sunt o cu totul altă problema. Aceste sunt fie explozibili, lansatoare de rachete, lunete sau amortizoare, fie skill-uri care influenteaza direct eficienta voastra combativa. Acestea pleaca de la stabilizarea armei, o putere mai mare a glontului, capacitatea de a trece mai bine prin ziduri, mai multa sanatate şi ajung până la abilitati de genul scosul pistolului chiar inainte de a muri pentru a-l lua cu tine pe cel care ti-a facut felul sau a lasa o grenada în urma după ce ai murit.
Lucru pe care il apreciez extrem la acest joc este faptul ca ridica „sniping’ul” la nivel de arta si il transforma pe lunetist intr-un artist. Spre deosibire de CS unde orice „cioflingar” putea folosi sniper’ul. Acum situatia s-a schimbat si lunetist nu este decat cel cu reflex, ochi si talent pentru asta daca iti lipsesc acestea vei fi probabil doborat de un lunetist adevarat. Sunt si foarte multe locuri unde un lunetist se poate aseza pentru a pandi „prada”. Un loc bine camuflat si un mana ferma pe mouse poate face diferenta.
Desigur sniper’ul nu este singura „meserie” pe care o poti avea dar am vorbit mai intai despre aceasta pentru ca este „meseria” mea preferata in acest joc. Mai sunt o multime de arme din care poti alege, de la faimosul Ak 47 pana la M4A1 al americanilor. Desigur nu lipseste nici MP5 o arma excelenta a trupelor speciale.
Acesta este un link catre o lista cu toate armele din Modern Warfare.

Acesta este un link catre o lista cu toate armele din Modern Warfare.

Concluzii

Dupa mine jocul este cel mai bun shoot’er multiplayer chiar si in momentul de fata. Nu vad un alt joc care sa fi revolutionat genul asa de mult ca Modern Warfare. Pe o scara de 1 la 10 i-as da 12. Jocul este pur si simplu magnific si este o buna modalitate de a scapa de stres si oboseala.

Echipa

Cum eu joc ca lunetist, nu pot fi singur. In realitate lunetistii opereaza in echipe de cate 2. Asa ca mi-am gasit un tovaras de arme, un bun prieten al meu Andy (Andrei). Impreuna formam echipa [GSPI] (daca vedeti acel team tag mai bine iesiti de pe server oricum veti pierde) si ne completam excelent unul pe altu. Pot spune ca suntem un fel de „Army Of Two”, ca o regula generala pe clasamentul server’ului pe care ne aflam unul dintre noi va fi pe primul loc urmat de celalalt pe locul 2. Deci primele 2 locuri sunt ale noastre. Numele noaste de joc complete cu team tag sunt:
* [GSPI]Lucas (eu)
* [GSPI]Andy (amicul meu andrei)

Server’ul nostru de casa este YoMamma, IP: 169.254.91.86:28960 (server’ul nu este deschis non-stop)

P.S. Uitativa aici la badge’ul meu cu realizari din joc, poate reusiti si voi asa ceva pe viitor. Am putin peste 356 de ore de joc.

My rank


Acțiuni

Information

7 responses

17 01 2009
florin

am jucat si eu cod4;e un joc foarte frumos si foarte ineresant cu un gameplay de toti banii.

18 01 2009
Cristina

Deci (din concluzii) sa inteleg ca jocul asta te scapa de oboseala?😕 Interesant…

Si cu cat patos ai vorbit tu despre lunetisti😀

18 01 2009
Lucian

@Cristina: Sa nu uiti de stres. Cand esti stresat te descarci in jocu asta imprastiind creierii adversarilor.

19 01 2009
Marian

Si pana la urma cel mai tare shooter cred ca ramane Postal 2.😀

20 01 2009
Lucian

@Marian: In visele tale

25 01 2009
gameru'

Din cate m-am jucat, eu zic ca C.O.D. 4 merita mai mult jucat in multiplayer, doar ca problema e ca trebuie sa ai originalul. Desigurr puteti sa va jucati online si pe varianta piratata, dar nu prea veti gasi servere.
@Marian: Eu am incercat Postal 2+ expansionul dar nu poate sa ramana cel mai bun shooter

25 01 2009
Lucian

Da multiplayer’ul merita jucat, eu nu ma mai satur de el.

Lasă un răspuns

